Weerkerend wordt mij de vraag gesteld: wat is nou eigenlijk de ‘klantwaarde’ van een Dementie Museum? Immers over waarden voor klanten valt te onderhandelen en kan een business of wel ruil tot stand komen.
En ja, ik kan van alles bedenken wat voor de bezoeker aan het Dementie Museum van waarde zou zijn, zoals bijvoorbeeld * interactieve illustraties bij een lesprogramma, voor aanstaande professionals * een andere kijk op kunst immers vanuit het perspectief van dementie, voor geïnteresseerden en therapeuten * verbreken van maatschappelijk taboe op dementie, voor onder andere financiers en gemeenten, bij wie een schone verantwoordelijke taak is weggelegd * en voor ons allemaal een belevingsgerichte uitnodiging om mens te zijn met de mensen die te maken hebben met dementie.
Is de gemeenschappelijke noemer van deze klantwaarden niet betekenis geven aan de zoveel omvattende ziekte dementie? Waardoor de kwaliteit van ondersteuning & zorg en dus van leven toe zal nemen. Maar is het geven van betekenis wel een klantwaarde waar een bedrijf op kan drijven? Of is een Dementie Museum meer een monument of gedenkteken wat onderhouden moet worden? Voor beide opties is als ruil een financiële bijdrage of subsidie van harte welkom en mail naar welkom@dementiemuseum.nl!